Katalog nových knih
Knihy v katalogu jsou seřazeny sestupně podle data jejich vydání.
Reklama
Deaver Jeffery
Zatímco drtivá většina dospívajících Američanů se rok co rok těšila na letní prázdniny, že si potrápí tělo všemožnými sporty, Jeffery Deaver (*1950) se na ně těšil z jiného důvodu: že zase přečte, co mu přijde pod ruku. I to ho ale uspokojovalo jen chvíli. V jedenácti letech napsal první román, byť jen o dvou kapitolách. Na střední škole redigoval časopis a k němu vydával i svůj vlastní, literární. Žádný div, že zamířil k novinařině. Ale ani univerzitní diplom nestačil na post soudního zpravodaje prestižních listů Wall Street Journal či New York Times, po nichž pošilhával, a tak vystudoval ještě práva a věnoval se firemní právničině na Wall Street. Za dlouhých cest vlakem do práce a zpět zase psal, tentokrát vlastní verze svých oblíbených thrillerů. Hrnuly se ceny, přicházely nabídky z Hollywoodu, stoupaly honoráře, rostla autorova prestiž. Bezmála třicítka vydaných titulů se rozletěla ve více než dvacetimilionovém nákladu po celém světě. Ozvali se i správci pozůstalosti Iana Fleminga s nabídkou, aby Deaver napsal novou bondovku.
Pro thrillery je důležité, aby jim dominoval konflikt...
Ve vašem románu Ostrý řez hrají důležitou roli diamanty. Proč zrovna tento drahokam?
Rád vkládám do příběhu něco esoterického. Viděl jsem film Blood Diamond a přemýšlel jsem o tom, jak něco napsat o diamantech. Chtěl jsem vytvořit postavy, které jsou jimi až chorobně posedlé.
Co všechno jste se o diamantech dověděl, než jste začal psát?
Když jsem zkoumal prameny, seznámil jsem se s fascinujícími věcmi i náhodnými fakty. Například to, že v sibiřských diamantových dolech zemřelo mnoho lidí nebo jak se konkurence snažila ovládnout trh. Pohled do historie je vůbec úžasný. Třeba před tisíci lety bylo v Indii považováno za hřích rozříznout diamant, protože byl považován za kámen obdarovaný božskými vlastnostmi a tudíž byl posvátný.
Má mexický drogový král skutečnou předlohu?
Ano, je to El Chapo... (Celým jménem Joaquín Archivaldo Guzmán Loera, přezdívaný El Chapo Guzmán – prcek Guzmán, narozen podle různých zdrojů buď 25. prosince 1954 nebo 4. dubna 1957), je bývalý šéf mexického drogového kartelu Sinaloa, zločinecké organizace nazvané podle mexického pobřeží u Tichého oceánu. Byl několikrát zatčen a uvězněn, od svého útěku z vězení v roce 2001 byl podle společnosti Forbes po Usámovi bin Ládinovi nejhledanějším uprchlíkem a současně 41. až 60. nejbohatším člověkem na světě a až do jeho zatčení byl vládou Spojených států považován za nejmocnějšího drogového lorda na světě. V únoru 2014 byl opět zatčen, v červenci 2015 opět uprchl, a v lednu 2016 byl znovu zadržen. Pozn. Wikipedia).
Je těžké psát o násilí?
K násilí ve svých knihách přistupuji velice pečlivě. Nechci, aby zločin v příběhu dominoval. Proto nemám rád sexuální sadismus nebo sexuální násilí a nedočtete se u mě ani o zabitém dítěti, ani zvířeti. Smrt by ale měla vyvolat obrovské důsledky pro mnoho lidí. Než spisovatel někoho „zabije“, musí mu být jasné, že je to hrozný incident. Chcete-li vyvolat větší dopad své fikce, musíte být úsporní v množství scén. Blízký je mi přístup Alfreda Hitchcocka.
Myslíte, že je lepší bojovat nebo podřídit se požadavkům zločince?
Myslím, že lepší je bojovat. Mluvíte-li o páru z příběhu, kterému hrozila bezprostředně smrt, byla to jedna z nejtěžších scén, které jsem kdy psal. Nechají se svázat a uvědomí si, že zemřou. Drží se za ruce a tak si vyjadřují podporu… Doufám, že čtenář pochopí, že jde o významný moment děje. Záměrně jsem pak napsal další scénu, v níž pár bojuje s vrahem a unikne, abych ukázal, že ne všichni podléhají.
Když píšete o Lincolnu Rhymovi, je víc než jasné, že se necháváte inspirovat New Yorkem…
Ano. V New Yorku žiji dvacet let a považuji ho za nejzajímavější, nejvíc obohacující a nejnáročnější město na světě. Snažím se to vyjádřit v každé knize, v níž Lincoln Rhyme vystupuje sám nebo s Amelií. Nechávám ho New Yorkem inspirovat. Často jsem říkal, že v mých románech není moc autobiografického, ale Lincoln, stejně jako já, jsme fascinování New Yorkem a cítíme vůči němu loajalitu.
Znepokojuje vás se, že věci, o který píšete, by se skutečně mohly vyplnit? Limituje vás to nějak ve vaší práci?
Ne, nikdy mě nezajímá, že by teroristé mohli využít některá fakta, o nichž píšu. Ono by to ani nešlo, protože nikdy neposkytuji dostatek technických informací, aby šlo zločin z románu reálně uskutečnit.
Lincoln Rhyme se potýká se svým zdravotním postižením. Vy se v každé své knize o tom zmiňujete. Jeho stav se v průběhu let změní. Proč tyto problémy zahrnujete do série, a nezůstáváte jen u statu quo?
Pro thrillery je důležité, aby jim dominoval konflikt. Autoři musí čtenáře neustále udržovat v napětí, co se stane? Zločin, kolem něhož se všechno točí, je samozřejmě zásadní. Ale kolem něho by se měly odehrávat i jiné konflikty a nejdůležitějších jsou ty, které se týkají emoční a psychické pohody hrdinů. Lincoln se vždy snažil zlepšit svůj fyzický stav, pokud to jen bylo možné. Současně chápe, že nebezpečné léčebné postupy by ho mohly
zabít nebo zhoršit jeho zdravotní stav, a že by pak nemusel být schopen pokračovat v tom, co považuje za svou „misi“ na světě - být nejlepším forenzním vědcem v New Yorku, ne-li v zemi.
Jak si plánujete psaní?
Strávím osm měsíců sběrem podkladů k novému románu. Na konci tohoto období mám 100 až 200 stránkový koncept příběhu, který zahrnuje charakter zločinu, hlavní postavy děje, rozvržení scén. Shromažďování podkladů je také mým zaměstnáním na plný úvazek. Pak si sednu a píšu knihu. Než ji dám přečíst, svému obchodnímu partnerovi, agentovi a editorovi, přepíšu ji desetkrát až patnáctkrát. Počkám na jejich připomínky a začnu s další verzí. Než jde rukopis do tisku, přepíšu ho zhruba dvacetkrát. Jak říká Hemingway, nejsou dobří spisovatelé, jsou jen skvělí přepisovatelé. Prameny shromažďuji většinou z knih, časopisů a internetu. Samozřejmě také hovořím s lidmi, kteří jsou obeznámeni s problémy, které zkoumám, ale často to vede k tomu, že shromáždím příliš mnoho informací. Musím se pak rozhodnout, které využiji. Ve finální podobě knihy to je tak zhruba dvacet procent.
Jaký význam má podle vás kniha v moderní společnosti?
Jsem přesvědčen o tom, že kniha je nejvíc emocionální tvůrčí produkt. Napsaný příběh je nejlepší forma zábavy. Věřím, že dobrý thriller v nás vyvolá emoce takovým způsobem, kterým to jiné umělecké formy neumí.
Jistě psaní se dá vyučovat. Vytvoření komerčně úspěšného románu je dovednost, kterou se lze naučit. Co se nedá naučit, je touha psát. Projevuje se tak, jak údajně řekl Oscar Wilde, ochotou připevnit zadek k židli a udržet ho tam.
(Ze zahraničních pramenů)
VYDANÉ TITULY
Nula stupňů volnosti
Vydavatel: Domino
Stran: 448
Vyšlo: 2018-12-29 11:02:10
Překlad: Kobělka Jiří
Agent 007 James Bond odhalí během tajné operace v Srbsku informace o plánované masové vraždě několika tisíců osob. Stopy vedou k Severanu Hydtovi přezdívanému Hadrář – britskému obchodníkovi, jehož firmy rozeseté po celém světě se zabývají odpadovým hospodářstvím. Bond je Hydtovi v patách, ale protože objekt jeho zájmu se nachází v Británii, je agent 007 vázán povinností dodržovat tamní zákony i během tajných operací – namísto naprosté nezávislosti, na niž je zvyklý při svých zahraničních misích, má nyní „nula stupňů volnosti". Pouze s nasazením života a díky spolupráci se spřízněnými tajnými službami se mu nakonec podaří rozkrýt Hydtovy hrůzné plány. Anebo snad ne? Co přesně má Hadrář v úmyslu? Jakou katastrofu může způsobit jeho chorobná mysl? A kdo je onen tajemný Ir po jeho boku? Bond musí proniknout až do podnikatelovy bezprostřední blízkosti, aby rozpletl všechny nitky důmyslného plánu a na poslední chvíli se pokusil zabránit nejhoršímu. V románu Nula stupňů volnosti se James Bond představuje v nejlepší formě. Stále je to prvotřídní profesionál, znalec vín a milovník krásných žen, který se s nonšalancí přesouvá z jednoho konce světa na druhý, avšak v podání Jefferyho Deavera jako by získal další rozměr.
Vazba: vázaná | Rozměr: 130cm x 210cm | ISBN: 978-80-7303-611-9 | EAN: 9788073036119
Lovec
Vydavatel: Domino
Stran: 472
Vyšlo: 2018-12-29 11:02:11
Překlad: Kobělka Jiří
Henry Loving se živí jako „lovec". Zákazníci si ho najímají, aby vymohl informace od vytipovaných osob, a Loving ke splnění svého úkolu neváhá použít jakýchkoli prostředků, včetně únosů, mučení nebo vraždění rodinných příslušníků svých obětí. Nyní se stal terčem Lovingova zájmu detektiv washingtonské policie Ryan Kessler. Ochrana rodiny Kesslerových je svěřena agentovi Cortemu ze speciálního Oddělení strategické ochrany, muži pevných zásad a brilantnímu stratégovi, který velmi dobře ví, jak brutální dokáže Loving být: před šesti lety totiž „lovec" zavraždil člověka, který byl Cortemu velmi blízký. Zatímco v rodině Kesslerových sílí úzkost a napětí, vyhrocuje se i spor mezi ochráncem a lovcem. Corte nasazuje svůj brilantní úsudek, ale Loving jako by byl stále o krok před ním. Pozvolna se přibližuje ke své oběti a Corte musí učinit těžké rozhodnutí: má za každou cenu chránit své svěřence, anebo by je měl v zájmu osobní pomsty vystavit nebezpečí a udělat z nich živou návnadu?
Vazba: vázaná | Rozměr: 132cm x 210cm | ISBN: 978-80-7303-643-0 | EAN: 9788073036430
Říjnový seznam
Vydavatel: Domino
Stran: 360
Vyšlo: 2018-12-29 11:02:11
Překlad: Míček Dalibor
Domníváte se, že už vás Deaver nemůže ničím překvapit? Může. Touto knihou. Začátek tohoto neobyčejného krimirománu najdeme vlastně na jeho konci. Alespoň podle tradičních pravidel žánru. Která ovšem Jeffery Deaver převrací na hlavu. Gabriela McKenzieová zoufale čeká na zprávy o své unesené šestileté dcerce. Konečně se otevřou dveře. Do místnosti ale nevstoupí policie ani vyjednavač. Je to únosce a v ruce drží zbraň. Ještě před dvěma dny vedla Gabriela normální život. Jak je možné, že se všechno najednou takhle zvrtlo? Nejenže má zaplatit půl miliónu dolarů jako výkupné, ale musí také odevzdat záhadný dokument nazvaný Říjnový seznam. Nikdy dříve o té listině neslyšela. Ví jen tolik, že patřila bývalému šéfovi, který uprchl před policejním vyšetřováním neznámo kam... Od nedělního večera k pátečnímu ránu se odvíjí chytře vybudovaný děj, v němž nás autor nutí neustále přehodnocovat dříve předložená fakta. A když v samotném závěru konečně vyvstane úplný obraz děje, nezbude nám než užasnout nad tím, k jakému mistrovství Deaver dovedl umění literární manipulace.
Vazba: vázaná | Rozměr: 135cm x 211cm | ISBN: 978-80-7498-065-7 | EAN: 9788074980657
Panoptikum
Vydavatel: Domino
Stran: 344
Vyšlo: 2018-12-29 11:02:13
Překlad: Kobělka Jiří
Jeffery Deaver už dlouhá léta přivádí ke čtenářům geniální zločince, jejichž podlé skutky nezůstávají nepotrestány díky brilantnímu úsudku profesionálních strážců zákona. Duchovní otec detektiva Lincolna Rhyma se tentokrát rozhodl vydat sbírku svých povídek, v nichž je všechno trochu jinak – ale přesto, nebo snad právě proto, vám bude při jejich čtení běhat mráz po zádech a vaše představivost nabude netušených rozměrů. V každé ze šestnácti povídek na vás čeká moment překvapení. Nezáleží na tom, je-li hrdinkou krásná žena odhodlaná jít do krajností, jen aby se zbavila svého pronásledovatele, či dcera zapřisahající svého otce, aby nešel rybařit do míst, kde se odehrála série brutálních vražd. Hlavní postavou je zde i Shakespearův současník spřádající pomstu za krutý osud, jenž stihl jeho rodinu, ale také legendární Lincoln Rhyme, který zde řeší záhadu jednoho zmizení o vánočních svátcích. Deaverovy povídky jsou různorodé, provokativní, děsivé – a samozřejmě nabité dějovými zvraty, tak příznačnými pro tohoto autora.
Vazba: vázaná | Rozměr: 140cm x 205cm | ISBN: 978-80-7303-641-3 | EAN: 9788073036413
Reklama