Už čtvrtý rok na českém trhu oslavila úspěšná online nakladatelská služba Pointa, která kloubí výhody tradičního nakladatele a samonákladu. Pointa se v uplynulém roce stala prostřednictvím fúze jednou ze značek skupiny Albatros Media. A i přes komplikace v podobě zdražování tisku či nelehké ekonomické situace se jí podařilo za uběhlý fiskál spustit dosud nejvyšší množství předprodejů a vydat nejvíce knih. Celkem už má na kontě téměř 300 vydaných titulů nejrůznějších žánrů.
Co se Pointě za čtyři roky podařilo
Pointa funguje od září 2018 a za dobu svého fungování má na kontě zatím 285 vydaných titulů různých žánrů a přes 145 tisíc prodaných výtisků knih.
Dlouhodobě nejprodávanějším titulem Pointy je Letuška z economy Petry Jirglové, která pokořila hranici bestselleru, dosud se prodalo přes 11 000 výtisků knihy. Na druhém místě v prodejnosti následují Ženy z Bohnic a komiks Já to měl první!, každý titul s více než 3000 prodanými výtisky. To, že je o knihy Pointy zájem, dokazují dotisky už 13 titulů z portfolia nakladatelství.
„Jsem ráda, že se Pointě i přes náročné období opět dařilo a že krize neměla výrazný dopad na naše autory, zákazníky ani plnění cílů. Těší mě, že je o Pointu i její knihy dlouhodobý zájem, což dokazují jak nárůsty v tržbách, tak dotisky některých našich titulů. Za uplynulý fiskální rok jich bylo dokonce pět,“ říká výkonná manažerka Pointy Lucie Gilánik.
Celkem Pointa spustila už přes 500 knižních předprodejů, z toho jich bylo úspěšných více než 315.
V crowdfundingových kampaních na Pointě bylo celkem vybráno už přes 25 milionů korun. K nejúspěšnějším projektům by se daly zařadit kampaně Vyváženě (s nejvyšším vybraným obnosem – 340 tisíc korun), Od paty k hlavě (s nejvyšším počtem přispěvatelů – přes 560) a De(bil)níček (s nejrychleji úspěšně dokončeným předprodejem za pouhé 4 hodiny).
Autoři se do Pointy rádi vracejí
Knihy s Pointou vydávají čeští autoři z celého světa, třeba z USA, Švýcarska nebo Austrálie. Autoři jsou se službou spokojení a rádi se do nakladatelství vracejí s vydáním dalšího titulu. Jde třeba o autora detektivek Jana Švancaru, nutriční terapeutky z poradny Nehladu, autorku komiksů Barboru Brůnovou a mnohé další.
„V Pointě si vyberete tým knižních kolegů a řídíte proces vzniku knihy. Nakladatelství za vás vyřeší tisk a výrobu, ISBN nebo distribuci. Shánění peněz během crowdfundingu nemusí být každému příjemné, v Pointě vám ale s přípravou kampaně pomohou a odměnou jsou vysoká procenta z prodeje,“ vysvětluje výhody vydání knihy s Pointou Barbora Brůnová, které v Pointě koncem roku vyjde druhý díl komiksu Já to měl první!.
V minulém fiskálu měli vracející se autoři skoro 10% podíl na vydaných knihách Pointy.
K dalším nedávným úspěchům nakladatelství patří také nominace young adult LGBT románu Třeťák do finále Humbook Awards v kategorii Nejlepší česká kniha roku a Kniha roku nebo vydání historicky první překladové knihy Ženy a sluhové.
Téměř 30 nových titulů do konce roku
Pointa neomezuje žánrově, a v portfoliu tak má celou řadu titulů od pohádek přes romány či básnické sbírky až po sci-fi a fantasy příběhy. Letos ještě nakladatelství vydá dalších téměř 30 knižních novinek. Mezi nimi třeba autentické povídky z vězeňského prostředí Za mříží, kuchařku od nutričních terapeutek Vyváženě, druhý díl komiksu pro rodiče Já to měl první!, příběh člověka závislého na alkoholu a automatech Závislák, druhý díl detektivky ze současného Brna S malou pomocí přátel, knihu o znovunalezení životních barev pro děti i rodiče Příběh Františky, romantickou komedii s názvem Cynická lovestory nebo druhý díl satirického komiksu V kanclu.