Katalog nových knih
Knihy v katalogu jsou seřazeny sestupně podle data jejich vydání.
Reklama
Deaver Jeffery
Zatímco drtivá většina dospívajících Američanů se rok co rok těšila na letní prázdniny, že si potrápí tělo všemožnými sporty, Jeffery Deaver (*1950) se na ně těšil z jiného důvodu: že zase přečte, co mu přijde pod ruku. I to ho ale uspokojovalo jen chvíli. V jedenácti letech napsal první román, byť jen o dvou kapitolách. Na střední škole redigoval časopis a k němu vydával i svůj vlastní, literární. Žádný div, že zamířil k novinařině. Ale ani univerzitní diplom nestačil na post soudního zpravodaje prestižních listů Wall Street Journal či New York Times, po nichž pošilhával, a tak vystudoval ještě práva a věnoval se firemní právničině na Wall Street. Za dlouhých cest vlakem do práce a zpět zase psal, tentokrát vlastní verze svých oblíbených thrillerů. Hrnuly se ceny, přicházely nabídky z Hollywoodu, stoupaly honoráře, rostla autorova prestiž. Bezmála třicítka vydaných titulů se rozletěla ve více než dvacetimilionovém nákladu po celém světě. Ozvali se i správci pozůstalosti Iana Fleminga s nabídkou, aby Deaver napsal novou bondovku.
Pro thrillery je důležité, aby jim dominoval konflikt...
Ve vašem románu Ostrý řez hrají důležitou roli diamanty. Proč zrovna tento drahokam?
Rád vkládám do příběhu něco esoterického. Viděl jsem film Blood Diamond a přemýšlel jsem o tom, jak něco napsat o diamantech. Chtěl jsem vytvořit postavy, které jsou jimi až chorobně posedlé.
Co všechno jste se o diamantech dověděl, než jste začal psát?
Když jsem zkoumal prameny, seznámil jsem se s fascinujícími věcmi i náhodnými fakty. Například to, že v sibiřských diamantových dolech zemřelo mnoho lidí nebo jak se konkurence snažila ovládnout trh. Pohled do historie je vůbec úžasný. Třeba před tisíci lety bylo v Indii považováno za hřích rozříznout diamant, protože byl považován za kámen obdarovaný božskými vlastnostmi a tudíž byl posvátný.
Má mexický drogový král skutečnou předlohu?
Ano, je to El Chapo... (Celým jménem Joaquín Archivaldo Guzmán Loera, přezdívaný El Chapo Guzmán – prcek Guzmán, narozen podle různých zdrojů buď 25. prosince 1954 nebo 4. dubna 1957), je bývalý šéf mexického drogového kartelu Sinaloa, zločinecké organizace nazvané podle mexického pobřeží u Tichého oceánu. Byl několikrát zatčen a uvězněn, od svého útěku z vězení v roce 2001 byl podle společnosti Forbes po Usámovi bin Ládinovi nejhledanějším uprchlíkem a současně 41. až 60. nejbohatším člověkem na světě a až do jeho zatčení byl vládou Spojených států považován za nejmocnějšího drogového lorda na světě. V únoru 2014 byl opět zatčen, v červenci 2015 opět uprchl, a v lednu 2016 byl znovu zadržen. Pozn. Wikipedia).
Je těžké psát o násilí?
K násilí ve svých knihách přistupuji velice pečlivě. Nechci, aby zločin v příběhu dominoval. Proto nemám rád sexuální sadismus nebo sexuální násilí a nedočtete se u mě ani o zabitém dítěti, ani zvířeti. Smrt by ale měla vyvolat obrovské důsledky pro mnoho lidí. Než spisovatel někoho „zabije“, musí mu být jasné, že je to hrozný incident. Chcete-li vyvolat větší dopad své fikce, musíte být úsporní v množství scén. Blízký je mi přístup Alfreda Hitchcocka.
Myslíte, že je lepší bojovat nebo podřídit se požadavkům zločince?
Myslím, že lepší je bojovat. Mluvíte-li o páru z příběhu, kterému hrozila bezprostředně smrt, byla to jedna z nejtěžších scén, které jsem kdy psal. Nechají se svázat a uvědomí si, že zemřou. Drží se za ruce a tak si vyjadřují podporu… Doufám, že čtenář pochopí, že jde o významný moment děje. Záměrně jsem pak napsal další scénu, v níž pár bojuje s vrahem a unikne, abych ukázal, že ne všichni podléhají.
Když píšete o Lincolnu Rhymovi, je víc než jasné, že se necháváte inspirovat New Yorkem…
Ano. V New Yorku žiji dvacet let a považuji ho za nejzajímavější, nejvíc obohacující a nejnáročnější město na světě. Snažím se to vyjádřit v každé knize, v níž Lincoln Rhyme vystupuje sám nebo s Amelií. Nechávám ho New Yorkem inspirovat. Často jsem říkal, že v mých románech není moc autobiografického, ale Lincoln, stejně jako já, jsme fascinování New Yorkem a cítíme vůči němu loajalitu.
Znepokojuje vás se, že věci, o který píšete, by se skutečně mohly vyplnit? Limituje vás to nějak ve vaší práci?
Ne, nikdy mě nezajímá, že by teroristé mohli využít některá fakta, o nichž píšu. Ono by to ani nešlo, protože nikdy neposkytuji dostatek technických informací, aby šlo zločin z románu reálně uskutečnit.
Lincoln Rhyme se potýká se svým zdravotním postižením. Vy se v každé své knize o tom zmiňujete. Jeho stav se v průběhu let změní. Proč tyto problémy zahrnujete do série, a nezůstáváte jen u statu quo?
Pro thrillery je důležité, aby jim dominoval konflikt. Autoři musí čtenáře neustále udržovat v napětí, co se stane? Zločin, kolem něhož se všechno točí, je samozřejmě zásadní. Ale kolem něho by se měly odehrávat i jiné konflikty a nejdůležitějších jsou ty, které se týkají emoční a psychické pohody hrdinů. Lincoln se vždy snažil zlepšit svůj fyzický stav, pokud to jen bylo možné. Současně chápe, že nebezpečné léčebné postupy by ho mohly
zabít nebo zhoršit jeho zdravotní stav, a že by pak nemusel být schopen pokračovat v tom, co považuje za svou „misi“ na světě - být nejlepším forenzním vědcem v New Yorku, ne-li v zemi.
Jak si plánujete psaní?
Strávím osm měsíců sběrem podkladů k novému románu. Na konci tohoto období mám 100 až 200 stránkový koncept příběhu, který zahrnuje charakter zločinu, hlavní postavy děje, rozvržení scén. Shromažďování podkladů je také mým zaměstnáním na plný úvazek. Pak si sednu a píšu knihu. Než ji dám přečíst, svému obchodnímu partnerovi, agentovi a editorovi, přepíšu ji desetkrát až patnáctkrát. Počkám na jejich připomínky a začnu s další verzí. Než jde rukopis do tisku, přepíšu ho zhruba dvacetkrát. Jak říká Hemingway, nejsou dobří spisovatelé, jsou jen skvělí přepisovatelé. Prameny shromažďuji většinou z knih, časopisů a internetu. Samozřejmě také hovořím s lidmi, kteří jsou obeznámeni s problémy, které zkoumám, ale často to vede k tomu, že shromáždím příliš mnoho informací. Musím se pak rozhodnout, které využiji. Ve finální podobě knihy to je tak zhruba dvacet procent.
Jaký význam má podle vás kniha v moderní společnosti?
Jsem přesvědčen o tom, že kniha je nejvíc emocionální tvůrčí produkt. Napsaný příběh je nejlepší forma zábavy. Věřím, že dobrý thriller v nás vyvolá emoce takovým způsobem, kterým to jiné umělecké formy neumí.
Jistě psaní se dá vyučovat. Vytvoření komerčně úspěšného románu je dovednost, kterou se lze naučit. Co se nedá naučit, je touha psát. Projevuje se tak, jak údajně řekl Oscar Wilde, ochotou připevnit zadek k židli a udržet ho tam.
(Ze zahraničních pramenů)
VYDANÉ TITULY
Poslední hodina
Vydavatel: Domino
Stran: 600
Vyšlo: 2018-12-29 11:01:57
Překlad: Kobělka Jiří
Vyšinutý vrah, který zhudebňuje poslední chvíle svých obětí... Ano, to je případ jako stvořený pro Lincolna Rhyma! Za bílého dne byl na newyorské ulici unesen obchodní cestující. Tak událost popsala devítiletá dívka, jediná svědkyně události. Na místě činu pachatel zanechal symbolický vzkaz: miniaturní oprátku. S nejvyšší pravděpodobností tím chtěl naznačit, jaké jsou jeho další úmysly... Takto znepokojivý popis místa činu je pro věhlasného kriminalistu Lincolna Rhyma neodolatelným lákadlem. Společně s Amélií Sachsovou se neprodleně pouští do ohledávání důkazů a vyhodnocování vodítek. Než však stačí učinit jakékoli konkrétní závěry, dojde k nečekanému zvratu. Z italské Neapole je hlášen naprosto identický případ... Jak obětí přibývá, vyvstává na povrch další bizarní libůstka vyšinutého pachatele. Nestačí mu zabíjet; on bytostně potřebuje, aby měly jeho činy nějaký vznešený přesah. Právě proto pořizuje nahrávky posledních dechů a stenů svých obětí, a ty pak následně zhudebňuje a zveřejňuje na internetu. Ano, Rhyma se Sachsovou i tentokrát čeká výjimečný případ. O to výjimečnější, že vrah své působení neomezuje na jediný kontinent.
Vazba: vázaná | Rozměr: 132cm x 210cm | ISBN: 978-80-7498-250-7 | EAN: 9788074982507
Ostrý řez
Vydavatel: Domino
Stran: 520
Vyšlo: 2018-12-29 11:01:58
Překlad: Kobělka Jiří
Lincoln Rhyme a Amélie Sachsová se vracejí z Itálie právě ve chvíli, kdy v New Yorku začne řádit vrah s velmi neobvyklým modem operandi. Pronásleduje čerstvě zasnoubené páry a zabíjí je ve chvíli, kdy se v klenotnictví chystají koupit snubní prsteny. Ze symbolu budoucnosti se ve vrahově podání stává symbol zmaru a smrti. New York zachvátí panika a Rhyme se Sachsovou musí začít okamžitě konat. Můžou se spolehnout na podporu newyorské policie i na vlastní kriminalistické zkušenosti, ale zanedlouho zjišťují, že tentokrát to možná nebude stačit. Tento pachatel má v plánu víc, mnohem víc, než je na první pohled patrné. Pokaždé, když se Rhymovi se Sachsovou podaří odkrýt nějakou stopu, jako by se vrah na oplátku přiblížil k nim. A pak upoutá jeho pozornost prsten, který Lincoln dal Amélii. Na tom šperku je cosi obzvlášť přitažlivého... Mohl by dvojici legendárních vyšetřovatelů stát symbol jejich společné budoucnosti život?
Vazba: vázaná | Rozměr: 140cm x 213cm | ISBN: 978-80-7498-298-9 | EAN: 9788074982989
Mělké hroby
Vydavatel: Domino
Stran: 296
Vyšlo: 2018-12-29 11:01:59
Překlad: Kobělka Jiří
John Pellam kdysi působil ve filmové branži a měl před sebou slibnou hollywoodskou kariéru – dokud ho tragédie neodstavila na vedlejší kolej. Nyní se živí jako vyhledavač filmových exteriérů, cestuje po celé zemi a hledá vhodné lokality pro natáčení konkrétních scén. Když projíždí ulicemi amerických maloměst, místní obyvatelé se obvykle sbíhají a žadoní u něj o svých patnáct minut slávy. V jednom ospalém městečku ve státě New York se však Pellamovi dostává zcela jiného přijetí. Vše začíná tím, že se na kapotě jeho dodávky objevuje sprejem nastříkaný obrázek dvou hrobů – a vzápětí jeho svět plný iluzí roztříští na kusy brutální vražda. Pellam se náhle stává ústřední postavou dramatu plného násilí a neuvěřitelných intrik, které jako by pronásledovalo celé nešťastné maloměsto. Také v románu Mělké hroby dává Jeffery Deaver průchod svému smyslu pro vystavení chytré zápletky, strhující dialogy a stupňované napětí. Ne nadarmo byl za tuto knihu nominován na prestižní Edgarovu cenu.
Vazba: vázaná | Rozměr: 140cm x 210cm | ISBN: 978-80-7303-496-2 | EAN: 9788073034962
Krvavá řeka
Vydavatel: Domino
Stran: 296
Vyšlo: 2018-12-29 11:01:59
Překlad: Kobělka Jiří
Vyhledavače filmových exteriérů Johna Pellama přivádí natáčení do městečka Maddox, bezútěšného zapadákova stiženého vysokou nezaměstnaností. Jakoby řízením neúprosného osudu se Pellam nechtěně stává nepřímým svědkem přestřelky, při níž zahynou dva lidé a další ochrne. Zdánlivě nevinný incident z Pellama činí pěšáka ve vysoké mafiánské hře – figurku, kterou je třeba za každou cenu odstranit ze šachovnice. Federální i místní policie mu chce nyní co nejrychleji rozvázat jazyk. Gangsteři představovaní úskočným Ralphem Balesem ho naopak chtějí co nejrychleji umlčet. A jistá tajemná blondýnka ho prostě chce jako takového. Pellam se tak bezděčně ocitá uprostřed ponurého městečka plného chmurných tajemství a smrtelných nástrah. Jeho život jako by se stal barvitou kopií filmu, který se v Maddoxu natáčí – příběhu ve stylu Bonnie a Clyde.
Vazba: vázaná | Rozměr: 135cm x 210cm | ISBN: 978-80-7303-497-9 | EAN: 9788073034979
Reklama